გიორგი არის ვიდეო თამაშების და ნარატივის დიზაინერი 8-წლიანი გამოცდილებით საერთაშორისო ინდუსტრიაში, აქვს ნამუშევარი მრავალ საერთაშორისო სტუდიასთან და გამომცემლებთან ვიდეო თამაშების განხრით (indie, AA) სხვადასხვა ამპლუებში და ასევე არის წამყვანი გეიმ და ნარატივ დიზაინერად ორ ყველაზე ფინანსურად წარმატებულ web3-თამაშზე (Pixels, Cambria Online). ამჟამად მუშაობს პერსონალურ გეიმ-პროექტებზე.
კურსის წინაპირობები:
ინგლისური ენის ფლობა არანაკლებ B2+ დონეზე
ინფორმაცია კურსის შესახებ:
კურსი ითვალისწინებს ნარატიული დიზაინის (ვიდეო თამაშებისთვის და არა მხოლოდ) ფუნდამენტურ ასპექტებს, კრეატიული საქმიანობის სრულყოფილ წარმოებას, ფილოსოფიას, ეთიკას, თხრობის მეთოდიკის, აკადემიური წერის, პროზის, თეორიული გეიმ-დიზაინის და ნარატიული დიზაინის დაუფლებას - საერთაშორისო დონის სტანდარტის პროდუქტის წარმოების პერსპექტივით.
კვირა 1: ნარატიული დიზაინის შესავალი
● ნარატიული დიზაინის მიმოხილვა: როლი, მასშტაბი და მნიშვნელობა თამაშებსა და ინტერაქტიულ მედიაში
● განსხვავება ხაზოვან და ინტერაქტიულ მოთხრობას შორის
● შემთხვევის შესწავლა: პოპულარულ თამაშებში/ფილმებში ნარატივის ანალიზი
● სავარჯიშო: მოამზადეთ მარტივი სიუჟეტის იდეა 1 გვერდზე
კვირა 2: მოთხრობის საფუძვლები, არქეტიპული ისტორიები
● მოთხრობის ძირითადი ელემენტები: სიუჟეტი, პერსონაჟი, თემა, გარემო, კონფლიქტი
● სამაქტიანი სტრუქტურა და სხვა ნარატიული ჩარჩოები
● ნარატიული დიზაინის ინსტრუმენტების შესავალი (მაგ., Twine, ძირითადი სკრიპტის ფორმატები)
● სავარჯიშო: დაწერეთ მოკლე ხაზოვანი ისტორიის მონახაზი
კვირა 3: ინტერაქტიული მოთხრობის საფუძვლები, წერის რიტმი
● განშტოებული ნარატივები და მოთამაშის აგენტობა
● არჩევანის დიზაინი: მნიშვნელოვანი vs. კოსმეტიკური არჩევანი
● ინტერაქტიული მოთხრობის მაგალითები თამაშებში (მაგ., The Walking Dead, Mass Effect)
● სავარჯიშო: შექმენით მარტივი განშტოებული დიალოგი Twine-ში
კვირა 4: სამყაროს შექმნა I, ფილოსოფია და ხედვა
● მიმზიდველი პერსონაჟების შექმნა: წარსული, მოტივაცია, რკალი
● არქეტიპები და სტერეოტიპები ნარატიულ დიზაინში
● პერსონაჟის ბიოგრაფიისა და დიალოგის წერა
● სავარჯიშო: შეიმუშავეთ პერსონაჟის პროფილი 1-გვერდიანი წარსულით
კვირა 5: სამყაროს შექმნა II, განხორციელება და ნატურალიზაცია
● პერსონაჟთა ურთიერთობები და დინამიკა
● ავთენტური დიალოგის წერა სხვადასხვა პერსონაჟისთვის
● პერსონაჟების ინტეგრირება ინტერაქტიულ ნარატივებში
● სავარჯიშო: დაწერეთ დიალოგის სცენა 2–3 პერსონაჟით
კვირა 6: პერსონაჟის განვითარება I, რკალი და შედეგები
● სამყაროს შექმნის პრინციპები: გეოგრაფია, კულტურა, ისტორია, წესები
● თანმიმდევრულობა და ჩაძირვა ფიქციურ სამყაროებში
● მაგალითები: The Witcher, Elder Scrolls
● სავარჯიშო: შეიმუშავეთ სამყაროს კონცეფცია ძირითადი დეტალებით (1–2 გვერდი)
კვირა 7: პერსონაჟის განვითარება II, რეფლექსია და განახლება
● ლორის შექმნა და მიწოდება (მაგ., გარემოს მოთხრობა, კოდექსის ჩანაწერები)
● ექსპოზიციისა და მოთამაშის აღმოჩენის ბალანსი
● სამყაროს შექმნის ინსტრუმენტები (მაგ., კონცეფციის რუკები, ვიკი)
● სავარჯიშო: შექმენით სამყაროს ლორის ნაწილი (მაგ., წერილი, ჟურნალის ჩანაწერი)
კვირა 8: თამაშებში ნარატიული სტრუქტურა
● არახაზოვანი მოთხრობა: ღია სამყარო, ეპიზოდური, ემერჯენტული ნარატივები
● რიტმი და დაძაბულობა ინტერაქტიულ მედიაში
● შემთხვევის შესწავლა: Red Dead Redemption 2 ან Disco Elysium
● სავარჯიშო: შეიმუშავეთ არახაზოვანი ისტორიის მონახაზი მრავალი დასასრულით
კვირა 9: თანამშრომლობა ნარატიულ დიზაინში, სტილი, პრეზენტაცია
● თამაშის დიზაინერებთან, მხატვრებთან და პროგრამისტებთან მუშაობა
● ნარატიული შეზღუდვები თამაშის განვითარებაში (მაგ., ბიუჯეტი, ძრავის შეზღუდვები)
● ნარატიული ინტეგრაციის ინსტრუმენტების შესავალი (მაგ., Unity, Unreal Engine-ის საფუძვლები)
● სავარჯიშო: შესთავაზეთ ნარატიული იდეა მოცემული შეზღუდვების ფარგლებში
კვირა 10: მოთამაშის აგენტობა და არჩევანის დიზაინი
● გავლენიანი მოთამაშის არჩევანისა და შედეგების დიზაინი
● მორალური დილემები და ემოციური ჩართულობა
● მაგალითები: Life is Strange, Detroit: Become Human
● სავარჯიშო: შეიმუშავეთ არჩევანზე დაფუძნებული სცენა შედეგებით
კვირა 11: გარემოს მოთხრობა
● ვიზუალის, აუდიოსა და დონის დიზაინის გამოყენება ისტორიის მოთხრობისთვის
● მაგალითები: Dark Souls, Gone Home
● დახვეწილი ნარატიული მიწოდების ტექნიკები
● სავარჯიშო: აღწერეთ გარემო, რომელიც ისტორიას გადმოსცემს
კვირა 12: შუალედური პროექტის სემინარი
● სტუდენტები წარადგენენ მოკლე ნარატიული დიზაინის პროექტს (მაგ., თამაშის კონცეფცია ან ინტერაქტიული ისტორია)
● სემინარი: სტორიბორდის შექმნა და მონახაზის მომზადება
● თანაკლასელების გამოხმაურება და განმეორება
● დავალება: წარადგინეთ შუალედური პროექტის მონახაზი
კვირა 13: ინტერაქტიული მედიისთვის წერა
● თამაშებისთვის სკრიპტის წერის ფორმატები (მაგ., განშტოებული სკრიპტები, barks)
● ნარატივისა და გეიმპლეის ბალანსი
● ლაკონიური, გავლენიანი პროზის წერა
● სავარჯიშო: დაწერეთ მოკლე თამაშის სკრიპტი განშტოებული დიალოგით
კვირა 14: ნარატივისა და მექანიკის ინტეგრაცია
● როგორ უჭერს ნარატივი მხარს გეიმპლეის მექანიკას (მაგ., ქვესტები, პროგრესი)
● ლუდონარატიული ჰარმონია vs. დისონანსი
● შემთხვევის შესწავლა: Hades ან Portal
● სავარჯიშო: შეიმუშავეთ სცენარი რომელიც ნარატივს მექანიკას უკავშირებს
კვირა 15: თემები და სიმბოლიზმი
● თემებისა და სიმბოლიზმის ინტეგრირება ნარატივებში
● სუბტექსტი და მეტაფორა ინტერაქტიულ მოთხრობაში
● თამაშებში/ფილმებში თემატური სიღრმის ანალიზი
● სავარჯიშო: შევქმნათ სიღრმისეული სიმბოლური და ფილოსოფიური ფუნდამენტი რჩეული ნარატივისთვის
კვირა 16: ნარატივის რიტმი და ნაკადი
● ინტერაქტიულ გამოცდილებებში რიტმის მართვა
● მოქმედების, დიალოგისა და კვლევის ბალანსი
● რიტმის ინსტრუმენტები (მაგ., beat sheets, ნაკადის სქემები)
● სავარჯიშო: შექმენით ნარატიული beat sheet მოკლე თამაშისთვის
კვირა 17: სხვადასხვა ჟანრისთვის წერა
● ნარატიული დიზაინი სხვადასხვა ჟანრისთვის (მაგ., RPG, საშინელებათა, სათავგადასავლო)
● ტონი, სტილი და აუდიტორიის მოლოდინები
● მაგალითები: Until Dawn (საშინელებათა), Final Fantasy (RPG)
● სავარჯიშო: დაწერეთ სცენა, რომელიც კონკრეტულ ჟანრს შეესაბამება
კვირა 18: ხმა და პერსპექტივა
● ნარატიული პერსპექტივა (მაგ., პირველი პირი, მესამე პირი, არასანდო მთხრობელი)
● მოთამაშე, როგორც პროტაგონისტი vs. მოთამაშე, როგორც დამკვირვებელი
● მაგალითები: Bioshock, What Remains of Edith Finch
● სავარჯიშო: გადაწერეთ სცენა სხვა ნარატიული პერსპექტივიდან
კვირა 19: გამოხმაურება და განმეორება
● პლეიტესტირებისა და მომხმარებლის გამოხმაურების მნიშვნელობა
● ნარატივის განმეორება გამოხმაურების საფუძველზე
● სემინარი: თანაკლასელის ნარატიული პროექტის პლეიტესტირება
● სავარჯიშო: გადაამუშავეთ წინა პროექტი გამოხმაურების საფუძველზე
კვირა 20: ნარატიული ინსტრუმენტები და პროგრამები
● ინდუსტრიის ინსტრუმენტების მიმოხილვა (მაგ., Articy:Draft, Inklewriter, Google Docs თანამშრომლობისთვის)
● ნარატიული აქტივების ორგანიზების საუკეთესო პრაქტიკა
● პრაქტიკა: ექსპერიმენტი ნარატიულ ინსტრუმენტთან
● სავარჯიშო: შექმენით მცირე პროექტი ნარატიული ინსტრუმენტის გამოყენებით
კვირა 21: ეთიკა ნარატიულ დიზაინში
● მრავალფეროვნება, კულტურული, რელიგიური ეთიკა მოთხრობაში
● მგრძნობიარე თემების პასუხისმგებლობით მართვა, სიტყვის დიპლომატია
● შემთხვევის შესწავლა: საკამათო ნარატივები თამაშებში
● სავარჯიშო: გააანალიზეთ თამაშის ნარატივი ეთიკური თვალსაზრისით
კვირა 22: საბოლოო პროექტის განვითარება
● სტუდენტები ავითარებენ საბოლოო ნარატიული დიზაინის პროექტს (მაგ., მოკლე თამაშის სკრიპტი, ინტერაქტიული ისტორია, ან თამაშის დიზაინის დოკუმენტი)
● სემინარი: პროექტის იდეებისა და ნახაზების დახვეწა
● თანაკლასელებისა და ინსტრუქტორის გამოხმაურება
● დავალება: წარადგინეთ საბოლოო პროექტის ნახაზი
კვირა 23: გაპრიალება და პრეზენტაცია
● ნარატიული ნამუშევრის რედაქტირება, ფორმატირება, სიცხადე
● პორტფოლიოს ნაწარმოების მომზადება
● ნარატიული დიზაინის პრეზენტაციის უნარები
● სავარჯიშო: საბოლოო პროექტის პრეზენტაცია
კვირა 24: საბოლოო პროექტის ჩვენება და რეფლექსია
● სტუდენტები წარადგენენ თავიანთ საბოლოო ნარატიული დიზაინის პროექტებს
● კლასის კრიტიკა და დისკუსია
● კურსის შეჯამება: ნარატიული დიზაინის შესწავლილი უნარების რეფლექსია
● დავალება: წარადგინეთ საბოლოო პროექტი და რეფლექსიის ესე (1–2 გვერდი)